Ziarul Financiar - Luni 18.07.2005

Ziarul Financiar - Luni 18.07.2005

Publicat: 11.12.2017

Vizualizări: 16

Walmark: pieţele suplimentelor naturale şi compensatelor sunt antagonice.

CRIZA de pe piaţa medicamentelor compensate nu a afectat piaţa suplimentelor naturale, vânzările acestei categorii de produse farmaceutice urmând să crească cu aproximativ 20-25% anul acesta comparativ cu anul trecut. „Pieţele medicamentelor compensate şi suplimentelor naturale sunt două pieţe antagonice, iar scăderea vânzărilor pe una din aceste pieţe compensează creşterea vânzărilor pe cealaltă", a susţinut Cătălin Vicol, marketing manager al companiei farmaceutice Walmark. O altă caracteristică a pieţei este intensificare puternică a competiţiei, manifestată încă de la începutul acestui an. „Putem spune că a început lupta companiilor prezente pe acest segment al pieţei prin campaniile de advertising". De asemenea, o altă tendinţă a pieţei este orientarea consumatorilor spre branduri, spre deosebire de anul trecut, când consumul de generice a fost predominant. în trimestrul al doilea al anului curent, Walmark a lansat două produse noi pe segmentul suplimentelor naturale: Varixinal şi genericul Calcium-Magnezium-Zinc. „Urmează să lansăm şi alte produse până la sfârşitul anului, dar numărul acestor lansări depinde de rezultatele studiilor de piaţă pe care le realizăm în momentul de faţă", a mai precizat Vicol. Consumul de vitamine şi suplimente nutritive din România este cu mult sub nivelul înregistrat în ţările din Europa Centrală şi de Est. Spre exemplu, Cehia are o piaţă de 250 de milioane de euro, la o populaţie de peste două ori mai mică decât a României. Valoarea estimativă a pieţei româneşti în 2004 a fost de aproximativ 35-40 de milioane de euro. Reprezentantul companiei a afirmat că cifra de afaceri a Walmark pe piaţa românească a cunoscut o creştere de circa 80% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în urma investiţiilor în campaniile de promovare. „La rate-card, investiţiile în publicitate au fost de aproximativ 8,3 milioane de euro în perioada ianuarie-mai a anului curent", a relatat Vicol. Walmark, producător de medicamente din Cehia, a intrat pe piaţa românească în 1997, iar vânzările diviziei din România reprezintă aproximativ 13% din cifra de afaceri consolidată a grupului. Pe aceeaşi piaţă mai sunt prezente şi companiile farmaceutice GlaxoSmithKline, liderul pieţei farmaceutice româneşti Sicomed sau Berlin-Chemie.
România Liberă - Joi 30.06.2005
11.12.2017

România Liberă - Joi 30.06.2005

Vitaminele - un combustibil pentru organism

Citește mai mult
Vizualizări: 0
Walmark sărbătoreşte a 15-a aniversare
11.12.2017

Walmark sărbătoreşte a 15-a aniversare

Zilele acestea (30.7.2005) s-au împlinit 15 ani de la înfiinţarea societăţii Walmark, cel mai mare producător Ceh, cu acţiune europeană de suplimenţi alimentari.

Citește mai mult
Vizualizări: 1