Walmark deschide o nouă filială în străinătate
Publicat: 11.12.2017
Vizualizări: 222
Cel mai mare producător de vitamine şi suplimenţi alimentari din Cehia îşi lărgeşte actuala reţea de filiale în Bulgaria.
Compania WALMARK din Třinec Cehia îşi întăreşte activităţile comerciale în cadrul strategiei pe termen lung şi înfiinţează cea de-a şaptea filială din străinătate. Noua filială va avea sediul în capitala Bulgariei, la Sofia şi îşi va începe activitatea din acest an. Pe baza unui concurs intern, această filială va fi condusă de dl. Eugen Antohi, care a lucrat până acum pentru WALMARK pe poziţia de director comercial al filialei din România.
WALMARK îşi vinde produsele în Bulgaria deja de 10 ani prin intermediul partenerului comercial - Shmidt-N. Dimitris Anestis, şeful departamentului de export al firmei WALMARK a afirmat că: „Noua filială trebuie să continue activitatea departamentului de export, care a reuşit să construiască un foarte bun renume şi o puternică poziţie produselor WALMARK pe piaţa bulgară. Numai în anul 2005 am exportat în Bulgaria produse în valoare de mai bine de 1,5 mil. USD, devenind astfel numărul unu pe piaţa locală a suplimenţilor alimentari.“ Printre cele mai vândute produse în Bulgaria se numără multivitaminele pentru copii Minimarţieni, Artrostop, Prostenal şi GinkoPrim.
Bulgaria este o ţară cu o dezvoltare dinamică, care se pregăteşte intens pentru integrarea în UE. Împreună cu România, ea a semnat deja acordul de aderare şi ar trebui să devină membru UE în anul 2007. „Presupusa creştere a nivelului de trai a celor nouă milioane de locuitori bulgari, împreună cu înclinarea evidentă astăzi către un stil de viaţă sănătos, reprezintă un mare potenţial pentru dezvoltarea noastră ulterioară. Înfiinţarea unei filiale proprii, cu posibilităţi de a conduce independent politica comercială şi cea de marketing ne va ajuta să folosim mai bine acest potenţial de creştere“ a menţionat directorul general Tomáš Macura. „În ultimii ani, am reuşit să deschidem câte o filială străină pe an. Am dori să continuăm în acest tempo, eventual să-l grăbim. Dezvoltarea activităţilor din străinătate constituie un element-cheie în atingerea ţelului nostru strategic ca, până în anul 2007, să devenim cel mai mare producător de suplimenţi alimentari din Europa centrală şi de răsărit“ a adăugat Dl. Macura.
WALMARK operează astăzi prin intermediul propriilor filiale în şapte ţări europene (Cehia, Slovacia, Polonia, România, Ungaria, Ucraina şi Lituania), exportându-şi produsele în alte 18 ţări prin intermediul distribuitorilor locali. Pentru primul trimestru al anului 2006 firma şi-a sporit venitul consolidat cu mai bine de 15%, ajungând la suma de 654 mil. Kč. Cele mai mari creşteri intermediare din această perioadă au fost atinse de filialele din Ungaria (cu 106%), România (cu 74%) şi Polonia (cu 26%). Creşteri solide au fost însă înregistrate şi pe celelalte pieţe naţionale, cu excepţia Ucrainei, unde societatea întâmpină greutăţi mai ales cu caracter legislativ.
Datorită accelerării activităţilor internaţionale, anul trecut pentru prima dată câştigurile realizate pe pieţele străine au depăşit câştigurile realizate pe plan naţional. Acest trend continuă, iar în primul trimestru al anului 2006 cota-parte a câştigurilor internaţionale din cifra de afaceri consolidată a societăţii a sporit la 59%, ceea ce confirmă influenţa internaţională a grupului de filiale WALMARK.
Grupul de filiale WALMARK are la ora actuală un număr total de 846 de angajaţi, din care societatea-mamă cehă numără 396 de persoane. Ea va mai înfiinţa aproximativ 30 de noi locuri de muncă în acest an.