Farmaceuticele au succes în Třinec

Farmaceuticele au succes în Třinec

Publicat: 11.12.2017

Vizualizări: 5

Walmark a publicat rezultatele auditate ale gestiunii sale financiare.

 În 2005, Walmark şi-a schimbat exerciţiul financiar de la conceptul ce corespunde anului calendaristic la aşa-zisul an de afaceri, începând cu 1 iunie şi încheindu-se la sfârşitul următorului an. De aceea, conturile oficiale şi consolidate finale pentru 2005 au fost pregătite începând cu 31.5.2006. „Prima perioadă contabilă de tranziţie cuprinde o perioadă neobişnuită de 17 luni, de la 1.1.2005 până la 31.5.2006. Drept pentru care, conturile consolidate finale, inclusiv declaraţia auditorului pentru perioada respectivă nu au fost disponibile mai devreme. Perioada anului de afaceri reflectă mai bine caracterul sezonier al producţiei de farmaceutice”, a spus agentul de presă Kateřina Ondřejková.

Compania mamă din Cehia, Walmark, a.s., a atins o cifră a vânzărilor de 1.839 milioane CZK în 2005 (17 luni) pentru vânzarea produselor, bunurilor şi serviciilor, ceea ce reprezintă o scădere de 32% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2004. Directorul General, Tomáš Macura, a comentat asupra acestui lucru: „Din 2005, Walmark a fost activă ca o companie cu domeniu unic de activitate, concentrându-se pe producţia de suplimente alimentare şi produse farmaceutice. Drept pentru care, previzibila scădere inter-anuală a vânzărilor din 2005 este un rezultat a închiderii producţiei de băuturi nealcoolice şi a vânzării diviziunii de băuturi nealcoolice care a participat la vânzarea totală a companiei din 2004 cu cel puţin 50%.” Acesta a mai declarat: „Vânzările diviziunii farmaceutice ale societăţii mamă au crescut cu 19% în aceeaşi perioadă de timp a anului trecut.”

 

Vânzările consolidate ale întregului grup Walmark, care includ şi rezultatele companiilor afiliate, pe lângă societatea mamă, au atins suma de 2.997 milioane CZK anul trecut, şi astfel au fost cu 23% mai mici comparativ cu anul precedent. „Motivele scăderii sunt aceleaşi ca şi în cazul societăţii mamă. Estimăm că o creştere rapidă a activităţilor noastre în sfera farmaceutică va compensa pierderea vânzărilor de băuturi nealcoolice la nivel de holding până la sfârşitul acestui an calendaristic, creând o mult mai mare valoare adăugată. Rezultatele actuale pentru prima jumătate a anului 2006 când compania a înregistrat o creştere inter-anuală a vânzărilor comparativ cu aceeaşi perioadă din 2005 de încă 12% confirmă fezabilitatea planurilor noastre", a adăugat Macura.

Cea mai importantă sursă de creştere viitoare a companiei rămâne consolidarea activităţilor de comerţ exterior şi extinderea prezenţei Walmark pe noile segmente de piaţă. Reţeaua de sucursale străine Walmark constituită din companiile afiliate din Slovacia, România, Polonia şi Ungaria, Ucraina şi Lituania s-a extins anul trecut cu încă o sucursală în Bulgaria. Cea mai dinamică dezvoltare de anul trecut s-a observat în sucursalele din Ungaria şi România. Macura a mai comentat următoarele asupra acestui lucru: „În prezent, Walmark deţine poziţia de lider pe piaţa suplimentelor alimentare, nu numai în Republica Cehă şi Slovacia, ci şi în România şi Bulgaria. În Polonia ne situăm pe locul al doilea, iar în Ungaria pe locul al treilea. În Lituania ne numărăm momentan printre primele cinci".

Pe lângă vânzările prin propriile noastre sucursale, datorită noilor destinaţii, Walmark a înregistrat o creştere inter-anuală la exporturile constante către alte ţări de 21%. În prezent, Walmark exportă în 24 de ţări ale lumii, nu numai în Europa, ci şi în Orientul Mijlociu şi Extremul Orient. Procentul exporturilor din vânzările societăţii mamă a crescut de la 23% la 40% anul trecut. Referitor la vânzările consolidate ale întregului grup Walmark, s-a realizat un procent de 56% pe pieţele străine în exerciţiul financiar 2005, în timp ce în 2004 a fost cu 17% mai mic. Astfel, Walmark s-a transformat dintr-o companie naţională într-un adevărat operator pe piaţa internaţională din Europa Centrală şi de Est, care generează majoritatea vânzărilor de pe pieţele străine. Macura a declarat: „Deşi esenţa activităţilor noastre va consta tot din producţia şi vânzarea suplimentelor alimentare, estimăm pe viitor o creştere a vânzărilor de produse farmaceutice. În ultima toamnă, ne-am extins portofoliul de produse farmaceutice cu încă alte două preparate medicinale, şi anume Trigrip (preparat medical ce nu necesită prescripţie medicală, pentru tratarea simptomelor de gripă şi răceală) şi Emoxen Gel (preparat antireumatic local pentru tratamentul durerilor reumatice şi non-reumatice ale sistemului locomotor). În prezent, avem 4 produse farmaceutice pe piaţă şi vor mai urma şi altele.”

 
În ciuda investiţiilor care se ridică la suma de 354 milioane CZK, Walmark continuă tendinţa de consolidare a stabilităţii financiare. Gradul de îndatorare exprimat de raportul dintre datorii şi alte pasive din capitalul acţionarilor a scăzut de la 0,80 la data de 31.12.2004 până la 0,53 la data de 31.5.2006. Sănătatea financiară a Walmark reiese şi din rezultatele analizei de rating. Conform ultimei analize efectuate în luna iunie 2005, CRA Rating Agency a mărit rating-ul internaţional al Walmark cu un nivel pe scara Baa, confirmând rating-ul local al CzA/CzP-2. În plus, datorită cumpărării CRA şi a preluării sale de către Moody's, agenţia internaţională de rating, metodologia de acordare a ranting-urilor naţionale şi prezenta scală CzA a fost reclasificată în noua scală A3.cz, conform noului rating naţional al Moody's.

Societatea pe acţiuni Walmark are 902 de angajaţi, dintre care 418 în ţara sa de origine în Třinec.

WALMARK a fost constituită în 1990, iar activităţile sale s-au extins treptat asupra mai multor domenii. De câţiva ani încoace, compania şi-a declarat orientarea strategică spre produsele farmaceutice şi după vânzarea diviziunii agricole din 2001 şi a unei părţi semnificative din acţiunile diviziunii de băuturi nealcoolice la sfârşitul anului 2004, acum se concentrează exclusiv pe piaţa suplimentelor alimentare şi a produselor farmaceutice. În 2001, societatea s-a transformat dintr-o societate cu răspundere limitată într-o societate pe acţiuni, având în prezent 9 acţionari – persoane fizice cehe.  

 

  

 

 

Marca Walmark se numără printre cele mai importante 100 de mărci din Republica Cehă în anul 2006
11.12.2017

Marca Walmark se numără printre cele mai importante 100 de mărci din Republica Cehă în anul 2006

Specialişti de frunte din domeniul marketingului, reclamei şi ai mass-mediei de specialitate au apreciat marca Walmark.

Citește mai mult
Vizualizări: 4
Nu ne temem de bătrâneţe
11.12.2017

Nu ne temem de bătrâneţe

Proiectul “O societate prietenoasă cu toate generaţiile (SPTG)“ prezintă temerile cel mai des întâlnite, legate de bătrâneţe.

Citește mai mult
Vizualizări: 3