Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase

Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase

Publicat: 17.09.2012

Vizualizări: 36

Specialiştii recomandă câteva măsuri pe care le puteţi lua pentru a vă îmbunătaţi condiţia fizică şi preveni boli precum osteoartroza. Poate că nu este atât de simplu, dar ştiţi cum se spune: “Nimic bun nu vine usor”. O dietă echilibrată ajută la construirea unor oase puternice. Conţinutul bogat de substanţe nutritive sprijină sistemul osos să rămâna sănătos. Asiguraţi un aport constant de calciu si vitamina D3.

Participaţi la activităţi fizice pe tot parcursul zilei. Dezvoltaţi o rutină de exerciţii fizice. Mişcarea vă ajută să dobândiţi flexibilitate. Oasele puternice reduc riscul accidentărilor şi întârzie deteriorarea cartilajului articular.

Păstraţi greutatea ideală. Încărcarea articulară de tip ponderal afectează sever cartilajul. Deterioarea acestuia datorită excesului de greutate contribuie la creşterea riscului de fracturi osoase. Aşadar pierderea în greutate, prin exerciţiu si alimentaţie corespunzătoare duce la reducerea stresului excesiv asupra articulaţiilor si menţinerea unei funcţionari optime a oaselor.

Protejaţi-vă articulaţiile. Menţineţi o postură corectă a corpului. Aceasta este importantă pentru prevenirea osteoartrozei. Evitaţi perioadele prelungite de stres repetitiv asupra articulaţiilor. Activităţile neîntrerupte sau posturile incomode, nefiziologice pot duce la surmenaj si oboseală musculară. Există profesii care asociază un risc crescut de apariţie a acestor manifestări. Încercaţi sa găsiţi soluţii la locul de muncă.

Evitaţi accidentările cât mai mult posibil iar dacă se intâmplă să vă aflaţi intr-o astfel de situaţie, solicitaţi asistenţă medicală imediat. Antecedentele traumatice ale cartilajului predispun articulaţia la dezvoltarea ulterioară a osteoartrozei.

Fiţi atent la durere. Încercaţi să nu forţaţi articulaţiile. Învăţaţi să vă opriţi la primul semn de durere si să limitaţi utilizarea excesivă a articulaţiilor. Un echilibru între activitate şi odihnă este optim pentru menţinerea unor articulaţii sănătoase.

Aşadar cel mai bun lucru pe care il puteţi face este să încercaţi să trăiţi cât mai sănătos.  Acordaţi atenţie la ceea ce organismul are nevoie si ceea ce este necesar sa faceţi pentru a vă menţine articulaţiile puternice şi sănătoase. Astfel veţi avea un organism funcţional si veţi  putea reduce riscul de boală.

Georgiana Ciutacu

Consultant Walmark

Sfaturi pentru sănătatea articulaţiilor
15.02.2013

Sfaturi pentru sănătatea articulaţiilor

Scheletul uman reprezintă structura centrală de susţinere a organismului. Oasele sunt sprijinite şi completate de ligamente, tendoane, muşchi şi cartilaje. Acestea oferă protecţie organelor interne şi alături de muşchi asigură o mişcare controlată a corpului. Dacă nu este protejat din timp, scheletul uman poate suferi modificări, uneori ireversibile.

Citește mai mult
Vizualizări: 36
Articulaţii sănătoase
11.02.2013

Articulaţii sănătoase

Este foarte important să întelegem anatomia articulaţiilor. O articulaţie sau încheietură anatomică constituie  totalitatea elementelor moi şi dure care unesc între ele doua sau mai multe oase vecine.

Citește mai mult
Vizualizări: 36
Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase
17.09.2012

Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase

Specialiştii recomandă câteva măsuri pe care le puteţi lua pentru a vă îmbunătaţi condiţia fizică şi preveni boli precum osteoartroza. Poate că nu este atât de simplu, dar ştiţi cum se spune: “Nimic bun nu vine usor”. O dietă echilibrată ajută la construirea unor oase puternice. Conţinutul bogat de substanţe nutritive sprijină sistemul osos să rămâna sănătos. Asiguraţi un aport constant de calciu si vitamina D3.

Citește mai mult
Vizualizări: 36
Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea I
01.02.2018

Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea I

Prima parte din lista de exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor.

Citește mai mult
Vizualizări: 36