6 paşi pentru o viaţă lungă şi sănătoasă

6 paşi pentru o viaţă lungă şi sănătoasă

Publicat: 01.02.2013

Vizualizări: 17

Cercetătorii în domeniu au ajuns la concluzia că longevitatea este condiţionată de doi factori esenţiali: genele  şi  stilul de viaţă. Dacă ne gândim la bunicii noştri  ne dăm seama că aceştia erau mai puternici, mai sănătoşi şi mai longevivi.

Pentru a ne bucura de beneficiile unei vieţi sănătoase nu trebuie să ţinem cont decât de câteva lucruri simple.

  • Ai grijă la ce mănânci – o dietă bogată în fructe şi legume iţi asigură aportul necesar de vitamine şi minerale. Include în dieta ta zilnică alimente precum: brocoli (bogat în vitamina C, calciu, zinc, mangan), nuci (bogate în acizi graşi Omega 3), lămâi (bogate în vitamine C şi B), cereale integrale (bogate în fibre), peşte, ciocolată şi nu în ultimul rând un pahar de vin roşu (bogat în antioxidanţi).
  • Culcă-te devreme şi scoală-te la prima ora – bebeluşii au nevoie de aproximativ 16 ore de somn, adolescenţii de 10-11 ore, adulţii de 7-8 ore iar persoanelor în vârstă le sunt suficiente doar 6-7 ore. Totodată potrivit unui studiu american, prea multe ore de somn diminuează speranţa de viaţă, iar rata mortalităţii este mai mare la persoanele care dorm în exces. Reciproca este valabilă, durata de viaţă se scurtează şi în cazul persoanelor care dorm mai puţin de 4 ore pe noapte.  Somnul dă posibilitatea organismului să elimine toxinele şi să asimileze energie.  Dacă organismul uman poate rezista până la 14 zile fără mâncare doar 10 zile fără somn îţi pot fi fatale, iar privarea de somn determină anxietate şi tulburări de comportament.
  • Evită sedentarismul – ofera-ţi zilnic cel puţin o oră de răsfăt prin mişcare. Fa-ţi abonament la sală, mergi la dans sau fă o plimbare în drum spre casă. Exerciţiile fizice menţin silueta, cresc nivelul de endorfine (hormon responsabil cu senzaţia de fericire) şi previn apariţia bolilor cardiovasculare.
  • Ţine-ţi mintea ocupată – citeşte o carte sau învaţă poezii. Exerciţiile mentale au efecte benefice pe termen lung şi ridică nivelul creativităţii. Exersând mintea în mod regulat devii mai productiv şi scazi semnificativ şansele de a dezvolta boala Alzheimer.
  • Adoptă un animal de companie – Specialiştii susţin că doar câteva minute în compania animalutului tău te face să uiţi de problemele de zi cu zi, te fereşte de bolile cardiovasculare şi te scapă de depresie.
  • Râzi – râsul determină eliberarea de endorfine şi reduce nivelul hormonilor de stres.  Un minut de râs este echivalentul a 10 minute la un aparat de gimnastică şi este şi cel mai util mod de a îmbina utilul cu plăcutul.

Atunci când este necesar, poţi veni în ajutorul organismului şi cu anumite suplimente alimentare.
 

Alexandra Gainusa

Consultant Walmark  

Bucura-te de viaţa şi apreciaza darurile naturii!
08.11.2011

Bucura-te de viaţa şi apreciaza darurile naturii!

Maslina este un adevarat miracol al naturii pe care-l putem folosi din plin. E bogata în saruri minerale (fosfor, potasiu, magneziu, sulf, fier, calciu, cupru şi mangan) care ne menţin tonusul şi imunitatea organismului la cote maxime. Ne protejeaza de afecţiuni ca rahitismul prin conţinutul de vitamine A şi D.

Citește mai mult
Vizualizări: 17
Nu lăsa stresul să-ţi afecteze viaţa!
31.01.2013

Nu lăsa stresul să-ţi afecteze viaţa!

Realitatea este principala cauză de stres printre cei ancorati în ea” – Jane Wagner. Viaţa modernă este plină de provocări, termene limită, frustrări şi piedici. Pentru mulţi dintre noi aceste situaţii pot fi copleşitoare. Biochimistul Hans Hugo Bruno Selye defineşte stresul ca fiind răspunsul fizic normal pe care individul îl are în urma agresiunilor mediului.

Citește mai mult
Vizualizări: 17