Articulaţii sănătoase

Articulaţii sănătoase

Publicat: 11.02.2013

Vizualizări: 3

Este foarte important să întelegem anatomia articulaţiilor. O articulaţie sau încheietură anatomică constituie  totalitatea elementelor moi şi dure care unesc între ele doua sau mai multe oase vecine.

Chiar daca suntem conştienţi de faptul că articulaţiile “ruginesc” odată cu înaintarea în vârstă, studii recente au arătat faptul că articulaţiile sunt în medie cu 12 ani mai în vârstă decât restul organismului.  Sănătatea acestora depinde de mai multi factori:  dietă, greutate, profesie,  bagaj genetic.

Artrita este un termen generic pentru boala inflamatorie a articulaţiilor. Este o tulburare progresivă neinfecţioasă.  Aspectul normal al cartilajului articular este neted, alb şi translucid. În artrită incipientă cartilajul devine galben şi opac, iar în unele zone devine moale. Pe măsură ce boala avansează, cartilajul se crapa iar osul aflat dedesupt începe să se îngroaşe şi să se deformeze.  Acest proces duce la reducerea flexibilităţii normale a articulaţiei şi la apariţia durerilor.

Regenerarea articulaţiilor se face mai rapid ca oricând cu doar câteva substanţe active care menţin sănătatea, oferă protecţie şi  nutriţie articulaţiilor.

Glucozamin sulfat-ul –  joaca un rol important în construirea cartilajului, menţine rezistenţa articulaţiilor şi  diminuează durerile articulare.

Condroitin sulfat-ul – se găseste sub formă naturală în cartilajul de rechin. În organism condroitina este folosită în procesul de refacere a structurilor osoase lezate.  Condroitina facilitează mişcarea cartilajelor fără apariţia durerii.

Boswellin-ul - prezintă o importantă acţiune antiinflamatoare şi analgezică şi  are un rol de susținere a sănătaţii  în oase și articulații.

Colagen de tip II – exista 14 tipuri de colagen, cel mai benefic fiind colagenul de tip II. Acesta contribuie la procesul de regenerare a cartilajelor articulare.

Vitamina C – are un rol important in formarea colagenului, sprijinind buna funcţionare a sistemului osos.

În acelaşi timp odată cu înaintarea în vârstă lichidului sinovial  işi pierde din vâscozitate, iar oasele ajung să se frece între ele. Lichidul sinovial se găseşte în cavitatea articulară, este un lichid vâscos şi are rol lubrifiant.

Hialuronatul de sodiu contribuie la o mai bună lubrifiere şi mobilitate a articulaţiilor deoarece absenţa acidului hialuronic în organism duce la măcinarea oaselor datorită frecării „os-pe-os”.  De asemenea hrăneşte şi regenerează lichidul articular şi ajută la reducerea înţepenirii articulaţiilor.

Alexandra Gainusa

Consultant Walmark

Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea I
01.02.2018

Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea I

Prima parte din lista de exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor.

Citește mai mult
Vizualizări: 3
Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea a II-a
01.02.2018

Exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor - partea a II-a

A doua parte din lista cu exerciţii pentru consolidarea articulaţiilor şi muşchilor.

Citește mai mult
Vizualizări: 3
Sfaturi pentru sănătatea articulaţiilor
15.02.2013

Sfaturi pentru sănătatea articulaţiilor

Scheletul uman reprezintă structura centrală de susţinere a organismului. Oasele sunt sprijinite şi completate de ligamente, tendoane, muşchi şi cartilaje. Acestea oferă protecţie organelor interne şi alături de muşchi asigură o mişcare controlată a corpului. Dacă nu este protejat din timp, scheletul uman poate suferi modificări, uneori ireversibile.

Citește mai mult
Vizualizări: 3
Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase
17.09.2012

Cum să vă păstraţi articulaţiile sănătoase

Specialiştii recomandă câteva măsuri pe care le puteţi lua pentru a vă îmbunătaţi condiţia fizică şi preveni boli precum osteoartroza. Poate că nu este atât de simplu, dar ştiţi cum se spune: “Nimic bun nu vine usor”. O dietă echilibrată ajută la construirea unor oase puternice. Conţinutul bogat de substanţe nutritive sprijină sistemul osos să rămâna sănătos. Asiguraţi un aport constant de calciu si vitamina D3.

Citește mai mult
Vizualizări: 3