Alimente in top

Alimente in top

Publicat: 18.12.2017

Vizualizări: 0

Am ales pentru dumneavoastră zece alimente cu valoare nutritivă ridicată, pe care ar trebui să le încadraţi cât mai des în alimentaţia dumneavoastră.

Iaurt

Toate tipurile de iaurt reprezintă o sursă importantă de calciu, cu importanţă  vitală în asigurarea sănătăţii oaselor şi a danturii puternice . Efectul curativ al iaurtului depinde de tipul şi cantitatea de bacterii lactice din conţinutul acestuia. Una dintre cele mai utile specii de bacterii lactice – Lactobacilus acidophilus  - este prezentă  în iaurt. Consumul regulat de iaurt are un efect benefic asupra tractului digestiv  îndeosebi  în cazul tratamentelor cu antibiotic.

Iaurtul măreşte capacitatea organismului de a se apăra în cazul infecţiilor tractului digestiv şi ale căilor urinare, fortificând totodata sistemul imunitar. Acţionează benefic în prevenirea şi tratarea ulcerului gastric, protejeaza peretele stomacal  faţă de substanţe ca alcoolul sau cele conţinute în fumul de ţigară.

Nuci

Nucile reprezintă  o sursă  deosebit de bogată nu numai de substanţe proteice de calitate nutritivă ridicată, dar şi de calciu, magneziu, fosfor şi vitamine din grupul B.

Ulei de măsline

Uleiul de măsline constituie elementul - cheie al regimului alimentar mediteranean, având un efect pozitiv asupra activităţii sistemului cardiovascular. Acizii graşi din uleiul de măsline reduc semnificativ fracţiile periculoase ale colesterolului – LDL . Substanţele antioxidante existente în uleiul de măsline obţinut prin presare la rece contribuie la încetinirea fenomenului de îmbătrânire a celulei, îmbunătăţind totodată capacitatea de apărare a acesteia contra substanţelor cancerigene. Aceste efecte se obţin în urma consumului unei cantităţi moderate de ulei de măsline – de exemplu, pentru asigurarea acţiunii profilactice, este suficient consumul zilnic al unei linguri de ulei de măsline.

Broccoli

Broccoli asigură protecţia organismului faţă  de cancer si boli de inimă; participă activ şi în tratamentul cataractei. Având un conţinut ridicat de acid folic, este foarte important în  alimentaţia femeilor gravide. De asemenea, conţinutul acestei plante în fier, calciu, vitaminele C şi E nu este de neglijat. Lăstarii tineri  pot fi adăugaţi în stare crudă în diferite salate de legume, consumate ca fel principal, sau pot fi serviţi ca şi garnitură după  fierbere prealabilă în aburi.

Soia

Soia are capacitatea de a reduce semnificativ colesterolemia. Rezultatele unui număr mare de lucrări ştiinţifice au confirmat influenţa pozitivă a acestui aliment asupra unor manifestări ale menopauzei, cum ar fi bufeurile şi decalcifierea ţesutului osos. Consumul de soia duce la scăderea riscului de apariţie a cancerului mamar. Efectele benefice ale consumului de soia prezentate mai sus sunt rezultatul acţiunii fitoestrogenilor, care se află în cantităţi ridicate  în această  leguminoasă.

Usturoi

În medicina populară, usturoiul este renumit ca antibiotic si mijloc adjuvant în probleme respiratorii. Consumul regulat de 1 - 2 căţei de usturoi zilnic are indiscutabil efecte benefice asupra stării de sănătate, având o acţiune preventivă faţă de infecţiile de natură bacteriană, virotică şi faţă de mucegaiuri. Usturoiul scade nivelul colesterolemiei, tensiunea arterială  şi de asemenea are efect anticoagulant sanguin. Efectul cel mai puternic se obţine în urma consumului de usturoi în stare crudă.

Tomatele

Tomatele au un conţinut deosebit de ridicat în betacaroten. În afară de aceasta, tomatele conţin şi un număr mare de substanţe folositoare, intens cercetate de oamenii de ştiinţă, fără să fie determinate, dar a căror influenţă în reducerea efectului dăunător al radicalilor liberi a fost confirmată. Tomatele influenţează pozitiv şi activitatea rinichilor, îmbunătăţesc digestia şi condiţia vaselor sanguine. Se recomandă în caz de icter, pancreatită şi dereglări de metabolism. Sucul de roşii încetineşte dezvoltarea şi înmulţirea microorganismelor şi bacteriilor, fapt pentru care este recomandat în boli infecţioase şi virotice (gripe).

Ceaiul verde

Ceaiul verde are un efect de prevenire a cancerului, scade colesterolemia şi tensiunea arterială, contribuie la anihilarea virusului gripei. Se recomandă a se consuma în decursul zilei, alături de alte lichide.

Peştele oceanic

Peştele oceanic reprezintă o sursă importantă de acizi graşi nesaturaţi 3. Cea mai valoroasă este considerată carnea de scrumbie, somon şi sardele. Consumul regulat de peşte, minimum de două ori pe săptămână, reduce semnificativ riscul aterosclerozei şi implicit frecvenţa infarctului miocardic, atenuează artrita reumatologică, psoriazis şi alte boli ale pielii.

Ovăz

Ovăzul are o acţiune liniştitoare asupra sistemului nervos, participă la tratarea nevrozei şi reduce efectele stresului asupra organismului uman. În afară de aceasta, scade aşa zisul "colesterol dăunător" şi reglează glicemia. Ovăzul reprezintă o sursă semnificativă de fier, calciu, magneziu fosfor şi zinc.

Idei sanatoase
15.10.2010

Idei sanatoase

 

  • Incercati sa va pastrati in limitele normale de greutate printr-o dieta sanatatoasa.
  • Consumati cat mai putine grasimi si alimente bogate in sodiu (sare, condimente,conserve, sunca, slanina, pastrama, sosuri din comert etc.)si consumati alimente bogate in potasiu (rosii, cartofi,vegetale cu frunze de culoare verde, citrice).
  • Incepeti ziua cu un bol de fulgi de ovaz. Ovazul reduce tensiunea arteriala si diminueaza valorile colesterolului.
  • Televizorul este deseori un factor de stress. Inlocuiti-l cu plimbari, intalniri cu prietenii sau cu o carte buna.
  • Singuratatea nu trebuie sa va copleseasca. Incercati sa va faceti prieteni noi sau chiar sa adoptati un animal de casa.  

Citește mai mult
Vizualizări: 0
Sanatatea e cea mai de pret avere din lume
14.12.2009

Sanatatea e cea mai de pret avere din lume

"Ani intregi viata mea a fost controlata de stresul provocat de cateva kilograme in plus. Faptul ca nu ma simteam bine in pielea mea ma afecta pe toate planurile. Zecile de diete pe care le-am incercat, infometarea, toate m-au dus la frustrari si dezamagire. citeste mai mult

 

Citește mai mult
Vizualizări: 0