Astenia de primăvară

Astenia de primăvară

Publicat: 15.12.2017

Vizualizări: 0

Primavara ne încântă cu o mulţime de lucruri: zile mai lungi, vreme însorită, copaci înfloriţi, dar aceste schimbări nu sunt uşoare pentru toată lumea. Mulţi dintre cei care se luptă cu schimbarea anotimpului se simt obosiţi şi lipsiţi de motivaţie.

Astenia de primăvară este caracterizată printr-o stare de slăbiciune generală a organismului. Astenia de primăvară nu este considerată o boală. Printre manifestările acestei stări putem enumera: oboseală fizică şi psihică, insomnie, lipsă de iniţiativă, cefalee, dezechilibre emoţionale.

Când temperaturile cresc, organismul uman consumă mai multă energie. De asemenea, primăvara tindem să dormim mai puţin, iar dezechilibrele hormonale şi scăderea rezervei de vitamine ne pot menţine această stare de apatie.

Pentru a trece mai uşor peste această perioadă, specialiştii recomandă:

-     Trezirea în fiecare dimineaţă la aceeaşi oră

-   Expunerea la soare pentru o perioadă de minim 30 de minute zilnic. Razele soarelui stimulează producţia de vitamină D, vitamină responsabilă de absorbţia calciului şi forsorului, de stimularea imunităţii şi de buna funcţionare a sistemului osos şi muscular.

-     Creşterea consumului de fructe şi  legume proaspete. O dieta bogata în fructe şi legume îţi asigură aportul necesar de vitamine şi minerale. Trebuie să includem în dieta zilnică alimente precum: brocoli (bogat în vitamina C, calciu, zinc, mangan), nuci (bogate în acizi graşi Omega 3), lămâi (bogate în vitamine C şi B), cereale integrale (bogate în fibre), peşte, ciocolată şi nu în ultimul rând un pahar de vin roşu (bogat în antioxidanţi).

-    Imunizarea organismului cu suplimente alimentare şi remedii naturale. Echinaceea are efecte benefice în prevenţia şi reducerea simptomelor de gripă şi răceală, aceasta fiind folosită încă din vremuri îndepărtate pentru întărirea sistemului imunitar. Măceşele sunt bogate în vitamine (D, K, B, C), licopen, seleniu şi mangan. Acestea au efect antiinflamator, astringent şi de stimulare a imunităţii. Spirulina este o sursă importantă de vitamine B, vitamina D, A, C şi de proteine. Persoanelor cu un sistem imunitar slăbit li se recomandă administrarea de spirulină la 30 de minute după masă, pentru a suplimenta aportul de nutrienţi. 

Alexandra Găinuşă

Consultant Walmark