Antrenamentul lui Andrei

Andrei e de părere că oricine se poate antrena pentru un maraton. Sunt suficiente  2-3 luni de zile de antrenament zilnic pentru a participa la un maraton si maximum un an, pentru a participa la un ultramaraton de 100 de km. Antrenamentul cel greu este, de fapt , cel psihic, unde sunt de doborât câteva obstacole .

25.8.2011

Modelul lui Andrei

1.      În primul rând, pentru a începe antrenamentul, e nevoie de un minimum de echipament. E bine de investit într-o pereche de pantofi de alergat. Ca începător, e nevoie de cea mai bună protecţie pe care o pereche de pantofi o poate oferi; destulă absorbţie a şocurilor, controlul mişcărilor, flexibilitate şi durabilitate. Cu ajutorul acestor pantofi se pot preveni accidentele şi eventualele dureri ale muşchilor şi ale articulaţiilor.

2.      Al doilea pas important care trebuie făcut e să învăţăm cum să alergăm corect. Andrei Roşu a beneficiat de sfatul antrenorului Gabriel Brănişteanu, membru al generaţiei de aur de maratonişti români care defilau prin Europa în anii 70. Acesta l-a ajutat cu câteva sfaturi foarte utile. Trebuie să alergăm puţin aplecaţi spre faţă, pentru a muta centrul de greutate. Capul trebuie să fie drept, pentru a nu îngreuna respiraţia, iar privirea îndreptată înainte la 20-30 de m. Este foarte important ca pe perioada alergatului corpul să fie complet relaxat. Nu trebuie să încordăm pumnii, iar palmele trebuie să fie uşor semi-arcuite.  În timpul alergării, de multe ori dreptacii au tendinţa de a depărta mâna stângă de corp (stângacii mâna dreaptă), motiv pentru care se recomandă să răsuceşti uşor încheietura spre stânga (iar stângacii spre dreapta).În acest fel, cotul va fii nevoit să se apropie de corp.

3.      Daca vrei să fii perseverent şi să-ţi faci o condiţie fizică de alergător cât mai curând, e important să alergi indiferent de vreme, de starea psihică sau de multe alte probleme pe care fiecare din noi le avem. Ba mai mult, alergatul te va ajuta să-ţi oxigenezi mintea, te va relaxa , te va încărca cu energie pozitivă şi, de ce nu, te va ajuta să găseşti soluţii rapide la unele probleme.

4.      Stabileşte-ţi obiective mari! Este foarte important să-ţi stabileşti obiective mari, chiar dacă, iniţial, crezi că nu le vei îndeplini. Dacă îţi vei stabili obiective mari, vei avea rezultate mari, obictivele mici egalând cu rezultate mici. Andrei Roşu s-a antrenat pentru maratonul de la Polul Nord în doar 9 săptămâni, pornind de la doar  la 5-6 km. de alergat săptămânal.

5.      Fitnessul va trebui să facă parte din programul de antrenament, deoarece musculatura trebuie antrenată pentru a face faţă  cu succes unor eforturi extreme, fiind suficient să mergi de 2-3  ori pe săptămână.. Calitatea somnului conteză enorm pentru asigurarea unui randament foarte bun  al exerciţiului fizic. De exemplu, Andrei merge la culcare de 2 ori pe săptămână începând de la ora 21, fiind suficient pentru a se reface complet.

6.  Fiind o persoană ocupată cu un job în domeniul bancar şi cu o familie, cel mai avatajos program de antrenament pentru Andrei este de dimineaţă, în intervalul 5-7 sau 6-8 dacă merge la sală. Un truc de-al lui, este acela că, uneori , se trezeşte dimineaţa foarte devreme, începe antrenamentul de la ora 4 până la ora 6 iar de la 6.30 la 7.30 doarme o oră pentru a evita starea de somnolenţă care apare  în jurul orei 14.00.

Aşa că, dacă creadeai că programul prea plin, viaţa de familie sau faptul că nu te-ai născut cu abilităţi sportive te împiedică să ai o viaţă sănătoasă în care să faci sport periodic sau chiar de ce nu să participi la un maraton, află că te-ai înşelat! Cred că Andrei este cel mai bun exemplu de urmat în astfel de cazuri, un exemplu de ambiţie pentru noi toţi.

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook