5 pași simpli pentru a-ţi încărca bateriile

Iarna, deși este un anotimp al bucuriei și al peisajelor predominant albe, e și un sezon friguros. Temperaturile scăzute stimulează organismul să-și conserve energia, oamenii își modifică alimentaţia, consumând alimente bogate în grăsimi și carne, în detrimentul legumelor și fructelor.

Odată cu venirea primăverii, crește temperatura ambientală, ziua se mărește și beneficiem de mai multă lumină.

7.3.2012

Aceste schimbări pot produce disconfort fizic și psihic anumitor persoane, disconfort ce se manifestă prin lipsa de energie și a chefului de viață, slăbiciune și oboseală, somnolență sau insomnii, scăderea formei fizice, scăderea capacității de concentrare, iritabilitate, anxietate, confuzie, stări depresive, inapetență. În general, cauza acestui disconfort o reprezintă deficitul de vitamine și minerale precum și lipsa activității fizice de-a lungul iernii.

Cum putem ameliora sau preveni aceste stări de disconfort?

Alimentația

Limitați consumul de alimente grase, preparate prăjite, produse prelucrate, dulciuri și introduceți în alimentația zilnică cât mai multe legume, verdeață, rădăcinoase și fructe. Alimentele neprelucrate sunt esențiale pentru organism, fiind surse importante de vitamine și minerale; de aceea vă recomand să consumați cât mai multe fructe și legume proaspete. Nu uitați să adăugați în dieta zilnică și grăsimi sănătoase (acizii grași Omega 3) consumând pește: hering, somon, macrou sau uleiuri vegetale. Evitați pe cât posibil alcoolul, tutunul și cafeaua!

Atenție! Cu minimum două ore înainte de culcare, consumați alimente ușoare, pentru un somn liniștit.

Somnul

Somnul este un proces important pentru fiecare persoană, deoarece corpul se odihnește și își revine după o zi obositoare, acumulând energie pentru ziua următoare. Nu uitați să respectați orele de somn și să dormiți șapte-opt ore zilnic.

Mișcarea

Mersul pe jos în aer liber și/sau efectuarea de exerciții fizice ușoare acasă sau o sală de sport sunt esențiale în această perioadă, deoarece ajutăm organismul să se adapteze mai ușor la schimbarea anotimpurilor. Mersul pe bicicletă și înotul pot fi utile în îmbunătățirea stării de sănătate, a condiției fizice și psihice. Este ideal să faceți mișcare zilnic, minimum 30 de minute.

Suplimente alimentare

Utilizarea de suplimente alimentare pe bază de lăptișor de matcă sau polen are rolul de a combate oboseala și de a stimula organismul. Suplimentele ce conțin complex de vitamine B (StresVit, B-Complex+Vitamina C, Spektrum) sunt esențiale pentru combaterea stresului și anxietății, ce pot induce oboseala. Magneziul (din produsele Dolomit, Calciu-Magneziu-Zinc sau Magnesium+B6) este un mineral important, deoarece lipsa lui din organism favorizează apariția oboselii, a stărilor de depresie sau anxietate, a lipsei poftei demâncare etc. Ginsengul și Guarana sunt cunoscute încă din Antichitate pentru proprietățile lor de stimulare a organismului. Coenzima Q10 ajută la producerea de energie pentru celulele corpului. Creşterea aportului de Coenzima Q10 poate crește nivelul de energie și poate ajuta organismul să acumuleze mai multă energie.

Relaxaţi-vă!

Orice hobby vă poate ajuta: gătitul, cititul sau vizionarea unui film sau a unei piese de teatru, petrecerea timpului cu prietenii contribuie la reducerea stării de anxietate, de oboseală. Găsiţi timp și pentru dumneavoastră.

Gerald Flintoacă-Filip 

Consultant  Walmark

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook