Cum să ne îmbunătăţim metabolismul

  • Dacă vrem sã fim siguri cã procesele metabolice din corpul nostru se pun în miscare la timp, începem dimineata cu un pahar cu apă de izvor, eventual apă minerală neacidulată. 

15.6.2012

  • Deshidratarea încetineste fluxul de sânge, asa că toată ziua ne-am simti amortiţi.
  • Foarte important este un mic dejun bogat, care ar trebui să conţină cereale, lapte degresat si fructe. Dacă nu neglijăm mâncarea sănătoasă de dimineaţă, peste zi vom arde mai multe calorii decât cei care flămânzesc de dimineaţă.
  • Nu ar trebui sã uităm nici de gustarea regulată, care ar trebui să dea corpului nostru cam 800-1200 kJ (1 kilocalorie = 4,2 kJ).
  • Pentru prânz cel mai bine merg legumele proaspete si carnea dietetică, pieptul de pui sau peştele cu salată. Digestia noastră se va ocupa în primul rând de descompunerea proteinelor, folosind pentru asta majoritatea energiei care altfel s-ar depune.
  • Nici după-amiaza nu ar trebui să renunţăm la o gustare mai mult simbolică - este de ajuns un fruct sau o bucăţică de brânză. Stimularea sistemului digestiv ajută la arderea caloriilor.
  • Nu trebuie sã uităm de sport. Cel mai bine este să facem exerciţii musculare de cel putin 2 ori pe săptămână, câte 20-45 de minute. Pe lângă asta, ar trebui să adăugăm o datã pe săptămână circa 40 de minute de alergare pe stepper sau mers pe bicicletă.
  • Iar la cinã? Din punctul de vedere al accelerării metabolismului, se recomandă o mâncare potrivit de condimentatã. Dacă vom folosi la pregătirea ei ardei iute, metabolismul nostru se accelereazã si ardem mai rapid caloriile.

Nu amestecaţi mâncărurile grele.  Alegeţi un singur fel de mâncare mai greu la o masă şi neapărat asociaţi-l cu o salată uşoară.

Fripturile, în special cea din carne de miel, conţin toxine. Pentru a le elimina cât mai uşor, consumaţi cel puţin doi litri de apă pe zi.

Consumaţi cât mai multe legume. Fibrele pe care le conţin acestea vă ajută la prevenirea problemelor digestive.

Încercaţi salatele cu ulei de măsline. Nu degeaba cei care trăiesc în zona mediteraneană sunt recunoscuţi ca fiind printre cei mai sănătoşi oameni din lume.

Faceţi mişcare cel puţin o jumătate de zi. Ajutaţi astfel la arderea caloriilor şi, contrar multor opinii, veţi câştiga mai multă energie.

Salatele pentru un tonus fantastic si – de ce nu? – o silueta de invidiat:

Salata verde

E un aliment sănătos foarte eficient în curele de slăbire, conferind rapid senzaţia de saţietate. Conţine o mare densitate de minerale şi de vitamine.

Salata de ridichi

Ridichile susţin încărcarea cu minerale şi vitamine a organismului, mai ales prin conţinutul lor în potasiu, magneziu, calciu şi vitamina C. Sunt bogate în fibre vegetale şi fac parte din legumele cu rol în prevenirea cancerului. De asemenea, conţin si provitamina A, acid folic şi fier.

Salata de ceapă verde

Ceapa verde contribuie la scădere glicemiei, are proprietăţi diuretice şi chiar antibacteriene. 200 de grame de ceapă pe zi duc la scăderea riscului de tromboză şi obstrucţie a vaselor sangvine.

Salata de leurdă

Numită şi usturoiul-ursului, leurda e foarte apreciată mai ales datorită efectelor sale benefice în bolile cardiovasculare. Aceasta este un eficient reglator al tensiunii, fiind indicată în mod special în cazul hipertensiunii arteriale. În plus, are un efect benefic şi contra arteriosclerozei, hemoroizilor şi varicelor.

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook