Spune NU kilogramelor în plus

Kilogramele în plus pot fi o  ameninţare pentru sănătatea ta. Persoanele cu o greutate peste limita normală  sunt predispuse la boli de inima şi diabet.  Problema greutăţii poate creea şi disconfort la nivel emoţional. 

1.3.2013

Deseori persoanele cu greutate în exces au o părere proastă despre sine şi se integrează mai greu într-un colectiv. Acest lucru nu face decât să agraveze situaţia pentru ca, de cele mai multe ori, aceste persoane îşi găsesc consolarea într-o masă îmbelşugată.

Cele mai multe persoane decid să ia măsuri în privinţa greutăţii atunci când apar complicaţii de sănătate, iar metodele folosite nu sunt întotdeauna cele mai sănătoase.

Pentru a câştiga lupta cu kilogramele ai nevoie de un ţel şi de motivaţii pozitive pentru a-l atinge. Fiecare kilogram pierdut reprezintă un pas câştigat pentru o viaţă mai lunga şi sănătoasă.

Uneori pierderea kilogramelor nedorite  poate reprezenta o schimbare radicală a stilului de viaţă. Chiar dacă schimbarea pare greu de acceptat trebuie să te înarmezi cu multă voinţă şi perseverenţă pentru ca în final să ai parte de rezultatul mult dorit.

Iată câteva lucruri care îţi pot fi de ajutor:

  • Nu face schimbări bruşte. Dacă îţi schimbi treptat dieta ai toate şansele să nu revii la vechile obiceiuri odată ce ai ajuns la greutatea dorită.
  • Nu sări peste mese. Te vei simţi flămând şi lipsit de energie, iar mai târziu vei face excese alimentare. Micul dejun este cea mai importantă masă din zi.
  • Mănâncă încet. Organismul are nevoie de aproximativ 15-20 de minute pentru a se simţi sătul. Dacă mănânci repede s-ar putea să mănânci mai mult decât era nevoie.
  • Bea apa înainte de fiecare masă. Apa te menţine hidratat şi te face să mănânci mai puţin. Studiile au arătat că persoanele care au băut 2 pahare de apa înainte de fiecare masă au slăbit mai mult decât cele care nu au băut. Senzaţia de foame poate fi confundată cu senzaţia de sete. Atunci când simţi nevoia să mănânci ceva bea un pahar cu apa, poate a fost o alarmă falsă.
  • Elimină caloriile lichide. Renunţă la sucurile carbogazoase şi la ceaiurile cu un conţinut crescut de zahăr. Schimbă gustul apei adăugând lămâie sau mentă. De asemenea mai poţi consuma şi lapte cu un conţinut de maxim 1% grăsimi.
  • Mănâncă la masă. Nu mânca în timp ce conduci, te uiţi la televizor şi nici în timp ce stai în uşa frigiderului.  În acest fel poţi controla cantitatea şi calitatea produselor pe care le mănânci.
  • Evită mesele târzii. Ultima masa trebuie luată până în ora 18 şi ultima gustare până în ora 20.
  • Exerciţii fizice în fiecare zi. Respectarea unui program zilnic de exerciţii fizice îmbunătăţeşte digestia şi arde grăsimile. Dacă nu-ţi place la sală mergi pe jos minim 45 de minute.
  • Dormi suficient. Lipsa somnului creşte pofta de mâncare datorită schimbărilor hormonale care se petrec.
  • Controlează-ţi emoţiile. Dulciurile sau produsele fastfood nu te scapă de depresie. Acestea îţi aduc avantaje pe termen scurt şi dezavantaje pe termen lung. Atunci când nu eşti în apele tale încearcă să dansezi, să alergi sau să vorbeşti cu un prieten.
  • Ai răbdare. Pot exista săptămâni întregi în care să nu dai jos niciun kilogram sau chiar să pui câteva în plus. Acest lucru nu înseamnă că faci ceva greşit sau că dieta nu funcţionează. Corpul tău trece printr-o schimbare, ajută-l făcând mai mult sport.
  • Schimbă garderoba. Atunci când rezultatele încep să apară schimbă garderoba. Acest lucru te încarcă cu energie pozitivă şi îţi schimbă părerea despre propria persoană.

Alexandra Gainusa

Consultant Walmark 

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook