Importanţa dietei pentru sănătatea prostatei

Stilul de viaţă joacă un rol important în prevenirea bolilor de prostată. Studii recente au arătat că o dietă echilibrată poate reduce cu până la 70%  apariţia afecţiunilor prostatei. 

 

14.3.2013

Ceaiul verde – este bogat în polifenoli (antioxidanţi). Consumat zilnic ceaiul verde reduce inflamaţia de la nivelul prostatei.

Peştele -  consumul de somon şi alţi peşti bogaţi în acizi graşi de tip Omega 3 reduce riscul de apariţie a cancerului de prostată. În acelaşi timp acizii graşi de tip Omega 3 scad colesterolul şi susţin buna funcţionare a celulelor creierului.

Consumul crescut de alcool creşte stresul oxidativ. Acest lucru duce la scăderea nivelului de testosteron  şi la apariţia unor probleme precum: atrofierea muşchilor, diminuarea libidoului, demineralizarea oaselor şi apariţia cancerului de prostată.

Consumul crescut de lichide este benefic.  Un consum ridicat de lichide împiedică staţionarea îndelungată a  bacteriilor în vezica urinară. În acest fel se evită apariţia infecţiilor urinare care, netratate, pot determina afecţiuni ale prostatei şi rinichilor.

Scăderea consumului de grăsimi şi proteine. S-a constatat că persoanele obeze au mai multe şanse să dezvolte cancer de prostată.

Tomate – tomatele conţin o cantitate ridicată de licopen.  Licopenul este un colorant natural cu puternice proprietăţi antioxidante. Pentru că este solubil în grăsimi se recomandă prepararea roşiilor cu puţin ulei de măsline. Alte alimente care conţin licopen: grapefruit  roz şi pepene roşu.

Broccoli – conţine fitonutrienţi cu efecte anticancerigene importante.  Are efect vaso-dilatator la nivelul sistemului uro-genital, relaxând muşchii care înconjoară prostata.  După relaxarea muşchilor circulaţia sângelui revine la normal.

Soia – testele de laborator au arătat că soia poate inhiba dezvoltarea celulelor canceroase.  Izoflavonele din seminţele de soia scad dihidrotestosteronul  (metabolit biologic care stimulează creşterea în volum a prostatei).

Alte alimente benefice:  cereale integrale  şi nuci (bogate în vitamina E), orez brun (bogat în Seleniu) şi fructe cu un conţinut ridicat de vitamina C (măceşe, cocăze, portocale, kiwi).

Alexandra Gainusa

Consultant Walmark 

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook