Aveți grijă de sănătatea copiilor!

Obezitatea este o problemă majoră și actuală de sănătate la nivel global, fiind în creștere în toate țările lumii, atât în rândul adulților cât și al copiilor.

Conform unui studiu efectuat în 79 de țări, Organizația Mondială a Sănătății apreciază că există 22 de milioane de copii obezi cu vârsta mai mică de cinci ani, subliniindu-se ideea că 50% dintre copiii obezi vor deveni adulți obezi.

18.11.2013

În România, un studiu efectuat în anul 2008 a arătat, la copiii din clasele I-XII din Cluj-Napoca, o prevalență a supraponderalității de 12,8%, iar a obezității de 8,2%.

Cea mai mare prevalență s-a înregistrat la grupa de vârstă 6-10 ani, atât pentru supraponderalitate (15,9%), cât și pentru obezitate (13,3%), iar cea mai mică la adolescenți (7,6% pentru supraponderalitate și 3,8% pentru obezitate). În anul 2002, OMS raporta o prevalență a supraponderalității la copiii cu vârsta între zero și patru ani de 6,4% la fete și de 5,5% la băieți.

Aportul alimentar excesiv, activitatea fizică redusă și creșterea sedentarismului (privitul la televizor, jocul pe calculator) reprezintă principalii factori cu rol în apariția excesului de greutate și a obezității la copii.

Încă de la vârsta cuprinsă între zero și un an, alimentația joacă un rol important în prevenția obezității. AAP recomandă alimentația la sân ca factor de protective împotriva obezității la adolescență. Părinții au o influență enormă asupra nutriției și activității școlarului. Activitatea fizică a părinților a fost asociată cu creșterea activităților extrașcolare (sport) la copii. Reducerea timpului petrecut în fața televizorului a fost asociată cu prevenirea obezității. La vârsta adolescenței, părinții au grijă să se păstreze obiceiurilor alimentare și stilul de viață sănătos al copilului.

Recomandări pentru părinți:

1. Să fie modele pozitive.

2. Să le ofere copiilor opțiuni alimentare sănătoase, alimente care sunt sărace în grăsimi, sare, zahăr rafinat și sunt bogate în fibre, vitamine și minerale.

3. Să îi încurajeze pe copii să dezvolte obiceiuri alimentare sănătoase și preferința pentru alimentele sănătoase. Să nu sară peste micul dejun.

4. Să nu le interzică cu desăvârșire celor mici consumul de alimente nesănătoase. Cheia este moderația.

5. Să se uite la mărimea porțiilor copiilor și să se asigure că dieta este echilibrată. Să consulte medicul pediatru pentru a afla mărimea porțiilor și dieta specifică vârstei.

6. Să limiteze timpul petrecut la televizor și la calculator. Se recomandă maximum două ore pe zi de privit la televizor.

7. Să îi încurajeze pe copii să fi e activi minimum 60 de minute zilnic.

Obezitatea este o problemă majoră de sănătate, care ar putea determina complicații la maturitate. Prin promovarea unui stil de viață sănătos se corectează vechiul stil de viață, se reduce greutatea corporală a copiilor și scade incidența supraponderalității și obezității.

Articol preluat din revista Clubul Sanatatii Walmark editia toamna 2013

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook