Alimentația inadecvată și excesivă

Supraîncărcarea stomacului și a intestinelor cu alimente bogate în carbohidrați ca urmare a unui stil de viață nesănatos, duce la acumularea de gaze în intestine. De asemenea, combinațiile alimentare necorespunzătoare pot conduce la discomfort digestiv și la balonare.

6.5.2016

Dietele bogate în carbohidrați concentrați, precum zahărul, stimulează procesele de fermentație, duc la dereglarea microflorei intestinale și determină formarea de gaze în stomac și intestine. Senzația de stomac prea plin poate apărea și în urma consumului de mâncaruri bogate în grăsimi. Aceste alimente încetinesc digestia dând astfel celorlate alimente mai mult timp la dispoziție pentru a fermenta și produce gaze intestinale. Este necesar să evitați grăsimile și să reduceți produsele de patiserie, alimentele de tip fast-food și pastele făinoase.

Proteinele de origine animală duc la apariția balonării. Înlocuiți carnea grasă cu cea de pui, de curcan sau de vițel. Legumele precum varza, fasolea, sparanghelul și alte legume dar și cerealele integrale conțin pe lângă carbohidrați și enzime necesare digestiei. De asemenea, consumați fructe și legume proapete deoarece conțin fibre vegetale absolut necesare pentru digestie și ajută la eliminarea reziduurilor. Atunci când bacteriile din sistemul digestiv descompun resturile de alimente care au fost incomplet digerate, în special zaharurile, amidonul și celuloza, acestea nu se mai absorb în organism, trec în colon și se transformă în gaze. 

Evitați băuturile carbogazoase, inclusiv berea precum și bauturile prea reci sau prea calde în timpul mesei. Lichidele diluează acidul gastric și enzimele digestive și duc la mărirea timpului de trecere a alimentelor prin stomac. În plus conțin cantități mari de îndulcitori artificiali care balonează. De asemenea gazele acestor băuturi blochează tubul digestiv, determină dilatarea pereților stomacului și intestinelor și sunt urmate de o senzație de tensiune abdominală. Așadar limitați cât mai mult consumul de băuturi carbogazoase.

Consumul excesiv de produse alimentare duce la afectarea severă a digestiei și poate contribui la formarea de gaze. Pentru a ajuta la controlul stării de sănătate, orice persoană trebuie să devină familiarizată cu lista de alimente pe care trebuie să le evite.

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook