Sfaturi pentru vacanţă – Digestia II

Sfaturi pentru vacanţă – Digestia II

Publicat: 17.07.2013

Vizualizări: 1

Accidentele se pot întâmpla indiferent de cât de bine ţi-ai planificat vacanţa motiv pentru care este bine sa ai în bagaj o trusă care să conţină câteva suplimente folositoare în situaţiile de criză.

Degasil: este un produs unic prin concentraţia sa de simeticona (257.5 mg/cps). Simeticona, substanţa activă din Degasil, este un ingredient activ inert din punct de vedere fiziologic. Ea acţionează prin reducerea tensiunii de suprafaţă a bulelor de aer aflate în sistemul gastrointestinal, determinându-le să se spargă. Simeticona nu este absorbită în organism şi astfel este considerată o substanţă foarte sigură. Degasil  îmbunătăţeşte confortul intestinal şi abdominal prin prevenirea sau reducerea disconfortului legat de acumularea de gaz la nivel abdominal.

Probiotice: Probioticele sunt microorganisme vii, care aduc beneficii asupra sănătăţii gazdei, contribuind la refacerea florei intestinale. În tractul digestiv există aproximativ 1000 de tipuri diferite de bacterii. Aceste bacterii ajută la descompunerea hranei şi la absorbţia nutrienţilor. De asemenea, probioticele sunt benefice şi în “diareea călătorului”. Aceasta apare în timpul călătoriilor datorită alimentelor şi a apei contaminate.

Silimarina este un complex de flavonoide cu acţiune hepatoprotectoare (protejează ficatul împotriva substanţelor toxice), antioxidantă şi de creştere a capacităţii de regenerare a ficatului. Când ficatul este deja afectat, silimarina stimulează repararea ficatului generând celule noi.  Acest lucru este posibil datorită capacităţii de a stimula sinteza de proteine.  Silimarina reduce riscul dezvoltării calculilor biliari şi favorizează  digestia, fluidificând şi eliminand bila.  

Fibre: Fibrele alimentare reprezintă totalitatea componentelor unei plante pe care organismul nu le poate digera. Fibrele pot fi solubile şi insolubile, ambele fiind la fel de importante pentru sănătate, digestie şi pentru prevenirea diabetului, bolilor de inimă, obezităţii şi constipaţiei. Fibrele solubile – împreuna cu apa formează un gel care dă senzaţia de saţietate şi încetineşte digestia. Alimente care conţin fibre solubile: mazăre, fasole, ovăz, citrice, mere, orz. Fibrele insolubile – acest tip de fibre nu se dizolvă în apă. Fibrele insolubile au un efect prebiotic deoarece ajung în intestin în forma lor originală şi ajută la dezvoltarea bacteriilor benefice aflate în intestin prevenind astfel constipaţia. Alimente care contin fibre insolubile: tărâţe de grâu, conopidă, fasole verde, cartofi, nuci.

Alexandra Găinuşă

Consultant Walmark


 

Sfaturi pentru vacanţă – Digestia I
10.07.2013

Sfaturi pentru vacanţă – Digestia I

Vacanţa este un prilej pentru un program agitat şi pentru mese dezorganizate. Schimbările extreme în dietă (mâncare de tip fast-food, alimente noi, condimente, mese îmbelşugate sau produse cumpărate de la tarabe) pot face ravagii la nivelul sistemului digestiv. Constipaţia, diareea, indigestia sau arsurile la stomac pot transforma rapid călătoria mult aşteptată într-un coşmar.

Citește mai mult
Vizualizări: 1