Tensiunea arterială și masa de Crăciun

Tensiunea arterială și masa de Crăciun

Publicat: 17.12.2020

Vizualizări: 152

Chiar dacă este Crăciunul, nu uita că atenția ta trebuie să fie îndreptată către o stare bună de sănătate, cu precădere către tensiunea arterială normală. Meniul festiv este unul dintre punctele culminante ale sărbătorilor. Dar carnea de porc garniturile prăjite, plus cozonacul și salata de boeuf pot afecta tensiunea arterială, ducând la hipertensiune. Mai mult, hipertensiunea poate crește șansele de a dezvolta afecțiuni cardiovasculare, cum ar fi bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale sau circulația sanguine periferică.

În vreme ce poți susține formarea colagenului pentru funcţionarea normală a vaselor de sânge cu Varixinal, iată care sunt recomandările alimentare care te țin departe de hipertensiune. Reducerea consumului de sare și consumul de mai puține grăsimi saturate, precum și consumul de fructe și legume sunt lucruri simple pe care le poți face în acest sens. Află cum poți gestiona tensiunea arterială, dar bucurându-te în același timp de mese gustoase în perioada festivă.

Cum gestionezi tensiunea arterială la masa de Crăciun

Limitează aportul de sare – O dietă bogată în sare poate crește tensiunea arterială. Așadar, încearcă să eviți alternativele preparatelor de Crăciun din supermarket. Sosurile din comerț, cârnații și alte preparate din carne, precum și pâinea sunt bogate în sare și aditivi alimentari. Versiunile făcute în casă au un conținut redus de sare și sunt mult mai gustoase. De asemenea, în loc să sărezi legumele, încearcă să le condimentezi cu ierburi, ulei de măsline sau ardei iute. Ardeii iuți conțin capsaicină, despre care studiile au arătat că poate fi benefică pentru scăderea tensiunii arteriale. Capsaicina poate stimula producția de oxid nitric în vasele de sânge, care protejeazî împotriva inflamației și a altor probleme vasculare.

Repară greșelile cu potasiu – În cazul în care consumi, totuși, sare, află că alimentele bogate în potasiu pot echilibra efectele negative ale consumului de sare și pot contribui la scăderea tensiunii arteriale. Majoritatea fructelor și legumelor sunt surse bune de potasiu. Aprovizionează-te cu clementine, mandarine, păstârnac, varză de Bruxelles, cartofi dulci și morcovi. Pentru acea creștere suplimentară de potasiu, pregătește felii subșiri de morcovi, țelină și castraveți. Acestea pot fi servite cu o selecție de sosuri, cum ar fi un iaurt, pasta de avocado sau humus. Nu îți face griji pentru legumele rămase, căci le poți folosi la supă a doua zi.

Redu zahărul – Pentru a face față unui exces de zahăr, organismul trebuie să utilizeze o rată alarmantă de minerale, vitamine și enzime disponibile, ceea ce duce la scăderea acestor substanțe vitale. De exemplu, aproximativ 56 de molecule de magneziu sunt necesare pentru a metaboliza o singură moleculă de zahăr. Magneziul este necesar pentru relaxarea musculară. Deci, o lipsă de magneziu poate duce la stresul mușchilor și la o serie de probleme de sănătate, inclusiv la dezvoltarea hipertensiunii. Ciocolata este o sursă gustoasă de magneziu, dar asigură-te că alegi o variantă cu un conținut ridicat de cacao. Deserturile precum plăcintele, budincile și cozonacii sunt bogate în zahăr. Deși evitarea deserturilor nu este o sarcină ușoară, mai ales în timpul sezonului festiv, soluția este să mănânci cu măsură. Încearcă să consumi zahăr în porții mici – fie că este vorba de o singură felie de cozonac sau o mică porție de budincă. Și nu uita că poți recurge oricând la fructe proaspete, care sunt pot da tensiunii arteriale un impuls sănătos, deoarece sunt pline de vitamine, minerale, fibre, precum și potasiu. O salată de fructe în care adaugi mere, pere, portocale, rodie, ananas, nuci și migdale va fi o sursă bună de magneziu, care va ajuta la contracararea efectelor consumului excesiv de zahăr.

Băuturi festive sănătoase – Ceea ce bei, precum și ceea ce mănânci, poate avea un impact asupra tensiunii arteriale. Optează pentru vin roșu în loc de lichioruri cremoase și cocktailuri. Vinul roșu conține antioxidanți, protejând inima și prevenind deteriorarea vaselor de sânge. Totuși, asta nu înseamnă că trebuie consumat în exces, pentru că alcoolul peste mărusă afectează tensiunea arterială. Evită sucurile concentrate și băuturile gazoase și optează pentru un suc de fructi făcut în casă. Evită băuturile cu cofeină, cum ar fi ceaiul și cafeaua, care sunt stimulente și pot determina inima să bată mai repede. În schimb, optează pentru ceaiuri de plante, deoarece acestea sunt bogate în antioxidanți și contribuie la promovarea unei bune circulații a sângelui și la întărirea capilarelor. Nu în ultimul rând, nu uita de apă. Asigură-te că te menții hidratat cu 6 până la 8 pahare de apă pe zi. Acest lucru va preveni deshidratarea și va ajuta la menținerea tensiunii sub control