Cum să-ți recapeți energia după 35 de ani

Astăzi, o viață activă și o carieră în ascensiune vin la pachet cu anumite compromisuri. Cele mai evidente sunt faptul că mâncăm fără să ne hrănim și dormim fără să ne odihnim.

19.12.2013

Odată cu înaintarea în vârstă, avem nevoie de tot mai mult timp pentru a ne încărca bateriile, chiar în condițiile depunerii unui efort mediu sau moderat; dacă adăugăm stresul, lipsa de satisfacție sau de motivație de la serviciu, coroborate cu eventualele probleme familiale, devine evident că organismul nostru are nevoie de sprijin consistent pentru a funcționa eficient.

Cum se manifestă lipsa de energie? În general, dacă ai tendința de a amâna lucrurile pe care le ai de făcut, dacă nu reușești să fii punctual sau să-ți respecți angajamentele ori promisiunile, dacă ai tendința să dormi până târziu dimineața și somnul ți se pare totuși insuficient, dacă ai tendința de a pierde timpul în fața televizorului sau pur și simplu zăcând într-un fotoliu fără să faci nimic, atunci este posibil ca organismul tău să aibă nevoie de un supliment de energie.

Așadar, ce facem ca să ne recuperăm energia? Mai întâi trebuie să vedem pe unde se produc pierderile: dacă e vorba de stres, dacă este ceva legat de stilul de viață, dacă e vorba de o afecțiune care s-a declanșat și ale cărei simptome se manifestă prin oboseală și absența poftei de viață.

Iată câteva lucruri pe care le poți face. În primul rând, fii atent la ce mănânci. Dacă ai o alimentație bogată în glucide, proteine, carbohidrați, e cazul să încerci să faci o schimbare și să consumi alimente mai ușoare, care îți furnizează energie. Migdalele și bananele sunt o sursă sănătoasă de energie. Poți încerca și fructele de goji, veritabil aliment-medicament, cunoscut și folosit în medicina tradițională chinezească de mii de ani datorită proprietăților revigorante.

Dacă simți că nu te odihnești (somnul nu este profund sau pare insuficient chiar dacă dormi opt-nouă ore), e posibil să fie vorba despre o carență de magneziu. Acest mineral se găsește în legumele cu frunze închise la culoare, în semințele de dovleac, alune, fasole și linte. Potasiul îți asigură, de asemenea, un somn bun – consumă avocado, banane și fasole.

Dezordinea este o mare consumatoare de energie. Dacă muncești zece-douăsprezece ore pe zi sau te ocupi nonstop de copii ori de alți membri ai familiei care au nevoie de asistență, înseamnă că programul tău este dezechilibrat și că depinzi de o unică sursă de satisfacție.

Fă-ți ordine în viață, restabilind echilibrul între muncă, familie, socializare, activitate fizică și hobby-uri și acordă mai mult timp și atenție lucrurilor care îți fac plăcere.

Articol preluat din revista Clubul Sanatatii Walmark editia toamna 2013

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook