mihaela, botosani:
Stimate D-le Doctor Mama mea este bolnava de poliartrita reumatoida de f multi ani.In ultimul timp se simte din ce in ce mai rau, iar durerile sunt groaznice, nu se poate odihni nici noapte nici zi.In ultimele 5 luni a luat ArtroStop fara nici o pauza, pt ca nu poate sta fara pastile, dar a inceput sa simta o senzatie de dulce in gura.Ar putea face diabet?O ajuta cu ceva daca ar mai continua sa ia ArtroStop....pt ca ea nu simte nici o amelioarare.Ce ne sfatuiti? Va multumim anticipat!!
14.10.2005 la 0:00
Dr. Ion Bulacu:

Stimata doamna,

Ca si suplimente alimentare, produsele ArtroStop sunt indicate in special in bolile artrozice (afectiuni degenerative ale articulatiilor), si nu in poliartrita reumatoida (intr-adevar, si aceasta este o boala care afecteaza articulatiile, dar mecanismul etiologic este total diferit, iar evolutia si simptomatologia bolii sunt diferite). Daca in boala artrozica se produce o erodare a cartilajelor articulare odata cu inaintarea in varsta, in poliartrita reumatoida (PAR) este vorba de o inflamatie cronica la nivelul articulatiilor, care se poate manifesta prin deformari caracteristice ale acestora.

Pentru poliartrita reumatoida, din pacate, nu avem deocamdata in gama Walmark produse special concepute. Produsele ArtroStop ii pot fi de folos mamei dvs., insa numai pentru ameliorarea subiectiva a simptomatologiei, nu pentru vindecarea bolii. Desi efectele antiinflamatorii ale produselor ArtroStop sunt semnificative, tratamentul poliartritei reumatoide presupune o terapie mai complexa.

In concluzie v-as sfatui sa urmati indicatiile primite de la reumatologi.

In alta ordine de idei, senzatia de "dulce" nu are obligatoriu o legatura cauzala cu un eventual diabet zaharat. Pentru a inlatura orice suspiciune, mama dvs. ar putea cere medicului de familie sa i se efectueze un set de analize uzuale (in special glicemia).

14.10.2005 la 0:00