Substanţe vitale pentru memorie

Substanţe vitale pentru memorie

Publicat: 17.06.2013

Vizualizări: 12

Creierul uman este un sistem complex de organizare ce coordonează organismul în funcţie de informaţiile primite. Creierul nu pierde nicio amintire (informaţie), el le înregistrează precum un computer.

John von Neumann, un matematician cu importante contribuţii în fizica cuantică, a calculat că, în cursul unei vieţi, creierul uman stochează aproximativ 2,8 x 10  biţi de informaţie. 

În fiecare zi avem câteva mii de gânduri, majoritatea repetându-se. Cu toate acestea, începem să uitam lucruri pentru ca nu ni le reamintim zilnic. Creierul, la fel ca şi celelalte părţi ale corpului, are nevoie de exerciţiu fizic, mental şi de anumite substanţe nutritive pentru a putea creşte puterea de memorare. Printre acestea putem enumera: glucoza, acizii graşi esenţiali, fosfolipidele, aminoacizii, vitaminele şi mineralele.

O memorie bună este semnul  unui  creier sănătos, iar un regim alimentar corespunzător menţine fluxul de sânge  la nivelul creierului şi păstrează un echilibru corect de nutrienţi necesari.

Ginkgo biloba este una din cele mai bune plante medicinale pentru sitemul cerebral şi sistemul nervos. Corectează insuficienţa vasculară cerebrală,  fortifică sistemul cardiovascular, intensifică fluxul sanguin catre ţesuturi. Gingko biloba este recunoscută pentru un efect pozitiv asupra funcţionării creierului: vigilenţă mentală, îmbunătăţirea memoriei, reducerea lipsei de energie şi a oboselii mentale. De asemenea creşte eficienţa metabolismului, regularizează neurotransmiţătorii şi stimulează nivelul de oxigen din creier;

Acizi graşi de tip Omega 3  sunt grăsimi esenţiale pentru organism. Ele sunt componente vitale în membrana celulară, sau în  învelişului exterior  al celulelor creierului. Ele  sunt considerate grăsimi sănatoase şi acţionează, de asemenea, pentru a proteja creierul de un nivel crescut de colesterol. Cei mai mulţi oameni nu primesc o cantitate suficientă  de acizi graşi de tip  omega 3 din  dieta lor zilnică. Cele mai bune surse de grăsimi sănătoase sunt: peştele  gras cum ar fi somonul, sardinele, heringul  şi macroul. Acizii graşi de tip Omega 3  pot fi, de asemenea, administraţi şi  sub formă de supliment alimentar.

Cofeina poate îmbunătăţi performanţele mentale, deoarece stimulează multe regiuni ale  creierului care reglează starea de veghe, excitare, starea de spirit şi de concentrare. Nu se recomandă consumul de mai mult de 6 ceşti de cafea (pentru o persoană sănătoasă) şi mai mult de 3 ceşti (pentru o persoană cu afecţiuni cardiace).

Fosfatidilcolina este un fosfolipid care intră în componenţa membranelor biologice. Deoarece neurotransmiţătorul de memorie, acetilcolina, provine direct din colină, este importantă asigurarea unei cantităţi optime de fosfolipide pentru îmbunătăţirea memoriei. Cele mai importante surse alimentare de fosfatidilcolină sunt: gălbenuşul de ou şi peştele (în special sardinele). Fosfatidilcolina este prezentă şi în lecitină. Pentru maximizarea funcţiei mentale sunt necesare aproximativ 2g de fosfatidilcolină zilnic.

Taurina este un  aminoacid. Această substanţă este produsă si de organismul nostru în muşchi, creier, inimă. În condiţii de stres sau efort fizic, organismul uman elimină prin urină o cantitate mai mare de taurină, caz în care se poate recurge la suplimentarea acestei substanţe. Taurina ne ajută să ne relaxăm şi poate fi folosită ca tratament împotriva depresiei şi insomniei. Surse naturale de taurină: ouă, peşte, carne.

Vitamina B6 joacă un rol important în procesul de metilare. Acest proces este vital în formarea neurotransmiţătorilor. Un nivel scăzul al vitaminei B6 poate conduce la depresie şi scăderea puterii de concentrare.  

Alexandra Găinuşă

Consultant Walmark

Sesiune fără stresiune
22.02.2018

Sesiune fără stresiune

Special conceput pentru elevi și studenți, MemoPlus este benefic în procesul de învățare deoarece te ajută să te concentrezi, să memorezi și să înveți mai ușor datorită substanțelor active, precum Ginkgo biloba, cafeină, vitamina B6 și Magneziu.

Citește mai mult
Vizualizări: 12
Sesiune sau stresiune?
11.03.2010

Sesiune sau stresiune?

Toată lumea e a mea şi nimeni nu mă poate opri din cucerirea ei. Acesta a fost primul gând când am început facultatea şi atitudinea cu care am întâmpinat viaţa de student. Acces la maturizare pe de o parte, dar și acces la libertate, pe de altă parte.

Citește mai mult
Vizualizări: 12