Alimentația inadecvată și excesivă

Alimentația inadecvată și excesivă

Publicat: 19.02.2019

Vizualizări: 300

Supraîncărcarea stomacului și a intestinelor cu alimente bogate în carbohidrați ca urmare a unui stil de viață nesănatos, duce la acumularea de gaze în intestine. De asemenea, combinațiile alimentare necorespunzătoare pot conduce la discomfort digestiv și la balonare.

Dietele bogate în carbohidrați concentrați, precum zahărul, stimulează procesele de fermentație, duc la dereglarea microflorei intestinale și determină formarea de gaze în stomac și intestine. Senzația de stomac prea plin poate apărea și în urma consumului de mâncaruri bogate în grăsimi. Aceste alimente încetinesc digestia dând astfel celorlate alimente mai mult timp la dispoziție pentru a fermenta și produce gaze intestinale. Este necesar să evitați grăsimile și să reduceți produsele de patiserie, alimentele de tip fast-food și pastele făinoase.

Proteinele de origine animală duc la apariția balonării. Înlocuiți carnea grasă cu cea de pui, de curcan sau de vițel. Legumele precum varza, fasolea, sparanghelul și alte legume dar și cerealele integrale conțin pe lângă carbohidrați și enzime necesare digestiei. De asemenea, consumați fructe și legume proapete deoarece conțin fibre vegetale absolut necesare pentru digestie și ajută la eliminarea reziduurilor. Atunci când bacteriile din sistemul digestiv descompun resturile de alimente care au fost incomplet digerate, în special zaharurile, amidonul și celuloza, acestea nu se mai absorb în organism, trec în colon și se transformă în gaze. 

Evitați băuturile carbogazoase, inclusiv berea precum și bauturile prea reci sau prea calde în timpul mesei. Lichidele diluează acidul gastric și enzimele digestive și duc la mărirea timpului de trecere a alimentelor prin stomac. În plus conțin cantități mari de îndulcitori artificiali care balonează. De asemenea gazele acestor băuturi blochează tubul digestiv, determină dilatarea pereților stomacului și intestinelor și sunt urmate de o senzație de tensiune abdominală. Așadar limitați cât mai mult consumul de băuturi carbogazoase.

Consumul excesiv de produse alimentare duce la afectarea severă a digestiei și poate contribui la formarea de gaze. Pentru a ajuta la controlul stării de sănătate, orice persoană trebuie să devină familiarizată cu lista de alimente pe care trebuie să le evite.

Regimul alimentar şi sănătatea
21.03.2013

Regimul alimentar şi sănătatea

Mâncarea este combustibil pentru organism. Dieta poate mări sau poate micşora riscul de a dezvolta anumite afecţiuni. Pentru a mânca sănătos avem nevoie de o varietate de ingrediente şi nu întotdeauna ce este gustos este şi sănătos.

Citește mai mult
Vizualizări: 300
Obezitatea infantilă – Sfaturi alimentare
30.08.2013

Obezitatea infantilă – Sfaturi alimentare

Pentru a combate sau preveni obezitatea infantilă trebuie să adoptam o alimentaţie echilibrată, stabilită în funcţie de necesităţile fiecărui copil. Primii care trebuie să se supună acestor schimbări sunt părinţii deoarece aceştia au cel mai mare impact şi cea mai mare autoritate asupra obiceiurilor şi activităţilor pe care copiii le desfăşoară.

Citește mai mult
Vizualizări: 300
Alimente in top
18.12.2017

Alimente in top

Am ales pentru dumneavoastră zece alimente cu valoare nutritivă ridicată, pe care ar trebui să le încadraţi cât mai des în alimentaţia dumneavoastră.

Citește mai mult
Vizualizări: 300