Nu ne temem de bătrâneţe

Proiectul “O societate prietenoasă cu toate generaţiile (SPTG)“ prezintă temerile cel mai des întâlnite, legate de bătrâneţe.

17.1.2007

In cadrul CSR (Corporate Social Responsability) proiectului Os ocietate prietenoasă cu toate generaţiile, compania Walmark producător de suplimenţi alimentari şi medicamente a pornit o nouă campanie, intitulată „9 mituri despre bătrâneţe”. Societatea cehă contemporană îmbătrâneşte în mod evident. Conform datelor furnizate de Institutul ceh de statistică, persoanele mai vârstnice de 60 de ani vor alcătui o treime din populaţia cehă în anul 2035, faţă de actualul 17%.

„Am iniţializat proiectul „9 mituri despre bătrâneţe” deoarece calitatea vieţii seniorilor în Republica Cehă este influenţată de o serie de prejudecăţi legate de bătrâneţe şi de îmbătrânire. Adesea, acestea au forma unei discriminări directe pe baza vârstei – ageismul. Pe lângă incidenţa directă asupra vieţii seniorilor, ele influenţează părerea celorlalte generaţii. Au influenţă asupra capacităţii de încadrare a procesului ireversibil de îmbătrânire în planurile de viaţă ale generaţiilor mai tinere şi de a prelua răspunderea propriei vieţi şi sănătăţi” a menţionat Kateřina Ondřejková, purtătoarea de cuvânt a firmei Walmark.

Informaţiile sunt principalul mijloc de mişcare ale lumii moderne contemporane. De aceea, influenţează şi imaginea noastră despre bătrâneţe. Cu cât mai multe informaţii are, cu atât omul se hotărăşte mai uşor şi acceptă răspunderea pentru hotărârile sale. Capacitatea de a încadra bătrâneţea în planurile personale de viaţă este şi ea direct proporţională cu cantitatea de informaţii sau de prejudecăţi, pe care le are individul la dispoziţie. De aceea, în cadrul proiectului SPTG, gerontologul ceh de frunte Dr. Zdeněk Kalvach, sociologii Renata Sedláková şi Lucie Vidovičová, împreună cu specialiştii de la Diaconia Bisericii evanghelice a fraţilor cehi, au formulat 9 dintre cele mai des întâlnite prejudecăţi legate de bătrâneţe şi de îmbătrânire. Acestea sunt:

Bătrâneţea şi sănătatea; Bătrâneţea şi munca; Bătrâneţea şi vârsta; Bătrâneţea şi timpul liber; Bătrâneţea şi teama; Bătrâneţea şi familia; Bătrâneţea şi sexul; Bătrâneţea şi singurătatea; Bătrâneţea şi mişcarea. 

In cadrul campaniei „9 mituri despre bătrâneţe“, purtătorii acestui tip de informaţii sunt fluturaşii produselor companiei Walmark. „Miturile despre bătrâneţe“ sunt componente ale ambalajelor unor produse Walmark special alese (Artrostop, Coenzima Q10, Denoxinal, GinkoPrim, Prostenal, Urinal, Varixinal şi Super vitamina C activ). Fiecare fluturaş al unui produs conţine descrierea unui mit despre bătrâneţe şi câteva sfaturi, informaţii şi contacte pentru o mai uşoară stăpânire a situaţiilor de viaţă descrise. Toţii fluturaşii conţin contactul comun la linia telefonică permanentă Seniortelefon din Cehia, pusă în funcţiune de Asociaţia Viaţa 90.

Campania „9 mituri despre bătrâneţe“ foloseşte în mod inovator produsele de consum ca mijloc de informare a publicului larg. Direcţiile moderne de propagare socială şi culturalizare se străduiesc să caute noi forme şi mijloace de informare a publicului larg. Prin intermediul proiectului O societate prietenoasă cu toate generaţiile, compania Walmark aduce această direcţie şi în Republica Cehă. Directoarea de marketing a companiei Walmark Cehia a menţionat : „Impreună cu produsele noastre, pe tejghelele farmaciilor şi la sutele de mii de clienţi ai noştri ajung informaţii despre nouă dintre cele mai răspândite mituri, sau dacă vreţi, temeri legate de bătrâneţe. Ambiţia acestei activităţi este de a atrage atenţia întregii societăţi asupra realităţii că bătrâneţea nu este o boală, ci o parte componentă a vieţii fiecărui om. Printr-o abordare corespunzătoare a propriei sănătăţi, se poate ajunge la o vârstă foarte înaintată, într-o condiţie excelentă. După aceea, este important să-i găsim o aplicare înţeleaptă şi să adăugăm viaţă anilor, nu numai ani vieţii“.

Compania WALMARK a fost înfiinţată în anul 1990 şi activităţile ei s-au lărgit treptat, în mai multe domenii. De câţiva ani, firma şi-a declarat orientarea strategică spre domeniul farmaciei şi după vânzarea diviziei agricole din anul 2001 şi a unei importante părţi a diviziei de băuturi de la sfârşitul anului 2004, acum se concentrează din plin asupra pieţei suplimenţilor alimentari şi a medicamentelor. In anul 2001 firma a fost transformată din societate cu răspundere limitată în societate pe acţiuni, având la ora actuală un număr de 9 acţionari, persoane fizice din Cehia.

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook