Sfaturi pentru sănătatea articulaţiilor

Scheletul uman reprezintă structura centrală de susţinere a organismului. Oasele sunt sprijinite şi completate de ligamente, tendoane, muşchi şi cartilaje. Acestea oferă protecţie organelor interne şi alături de muşchi asigură o mişcare controlată a corpului.

Dacă nu este protejat din timp, scheletul uman poate suferi modificări, uneori ireversibile.

     

15.2.2013

Dieta este un factor foarte important în menţinerea sănătăţii oaselor. Mai multe studii au scos în evidenţă  faptul că o dieta bogată în fibre vegetale din legume şi fructe şi săracă în dulciuri rafinate şi grăsimi animale (excepţie peştele)  poate reduce durerea şi inflamaţia de la nivelul articulaţiilor şi poate asigura necesarul de vitamine şi minerale util pentru dezvoltarea sănătoasă a oaselor.

Daca ai câteva kilograme în plus încearca să scapi de ele.  Acest lucru poate micşora presiunea depusă pe articulaţii. În acelaşi timp pierderea kilogramelor în plus îţi poate îmbunătăţi calitatea vieţii.

Exerciţiile fizice cresc  forţa şi flexibilitatea corpului. Nu este necesar să alergăm la maraton, dar un program de exerciţii bazat pe mişcare, consolidare şi rezistenţă îţi menţin oasele şi cartilajele puternice şi sănătoase. În acelaşi timp te scapă de insomnie şi îţi oferă un sentiment de bunăstare.

Ţinuta corectă în poziţie şezând este deosebit de importantă.  Dacă trebuie să petreci mult timp la masa de lucru sau în faţa calculatorului nu uita de urmatoarele lucruri:

  • ochii trebuie să se afle la nivelul părţii superioare a ecranului calculatorului;
  • corpul trebuie să fie drept şi nu gârbovit;
  • picioarele trebuie să fie îndoite în unghi drept şi tălpile lipite de podea;
  • ridicaţi-vă şi faceţi câţiva paşi la fiecare 20 de minute;
  • pentru detensionarea coloanei faceţi câteva exerciţii pentru gât, umeri, spate şi braţe.

Când aveţi de ales împingeţi un obiect greu în loc să-l trageţi, iar atunci când ridicaţi de jos un obiect greu menţineţi spatele drept şi folosiţi forţa picioarelor (prin îndoirea genunchilor) pentru a vă lăsa în jos.         

Nu în ultimul rând puteţi încerca masajul, yoga, aerobic sau tehnica Alexander (tehnică de educare a posturii).         

Alexandra Gainusa

Consultant Walmark  

  

Comentarii

comentarii: 0 | ultimul: 1.1.1 0:00:00

Alătură-te discuţiei

Meniu principal

Caută

Caută

Coşul de cumpărături
Identificare
Ĩnscrie-te în CSW
x

Ai uitat parola?

Ĩnscrie-te în CSW

Login prin Facebook

APEL GRATUIT
0 800 800 279
L-V: 8:30-17:00
Vino cu noi pe Facebook